Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16341 x
CALES
22.10.2006 | 13820 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13355 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13252 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13243 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34231 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14271 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14120 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14111 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13828 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17374 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17331 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15627 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14556 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 235
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
ALIAS EYE
Field Of Names
(DVS Records/Unique Records Distribuce)



      Zpěvák Philip Griffiths, kytarista Matthias Richter, baskytarista Frank Fischer, klávesista Vytas Lemke a bubeník Ludwig Benedek tvoří debutující německou formaci ALIAS EYE, jež už svým předloňským demosnímkem Beyond The Mirror naznačila mnohé. Třeba už to, že s ní v blízké budoucnosti bude nutné počítat jako s výbojem vcelku vychytrale se tvářícího, ve skutečnosti takový tento i umí být a je, progresivního art rocku. V mém vnímání pak ještě ke všemu jako s bolehojem umíchaným v tyglíku zvukové, kompozitorské a aranžérské alchymie. Muzika je to nebývale příjemně poslouchatelná, hravá, emočně silná, stylově i instrumentálně průzračná, prakticky prostá plané technické vituozity a občas jinde se vyskytujícího rozporu mezi zvukomalebným detailem a velkou formou. Působí přirozeně, bez náznaků sterility. Ona vibrující elegance spočívá v nekomplikovanosti aranžmá, jež jsou přirozeně inspirovaná formovými schématy a zatížená vazbami na tradice hudby a návazností na ponejvíce evropské tradice, které druhdy rockový svět zaznamenal jako art rockovou vlnu (zaplaťnevímkdo za ní). Jednu z dominantních úloh tady sehrává lyrický typ ušlechtilé melodické linie, suverénní ovládnutí formy a kompozičního fortelu, načež kapela přechází od dramatického pojetí k lyrickému a naopak. Snoubí bezezbytkový hráčský um s příjemnou barvou elastického hlasu a s vytříbenou kulturou tónu. ALIAS EYE se nebojí, nicméně se mu však ani nebrání, rozletu, čímž svou jakoby výzvou zapůsobili k vymanění se ze zajeté kompoziční praxe, aby se třeba stali představiteli samostatného typu ve vývoji daného žánru Himlfagot, proč by se tak nemělo stát, vezmou-li za to s takovou vervou rockoví architekti na slovo vzatí?


zpět
Recenze přečtena: 1845x         Autor: Vratislav Šantroch