Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 17257 x
CALES
22.10.2006 | 14708 x
HARLEJ
29.10.2006 | 14162 x
HARLEJ
05.10.2006 | 14162 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 14157 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 35291 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 15241 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 15096 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 15072 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 14790 x

Rozhovory:
HARLEJ
31.10.2006 | 18431 x
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 18379 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 16702 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 15673 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
METALLICA
Death Magnetic
(Vertigo Production)



      "Znovu naživu a nestárnoucí..."

Jak již u této legendy bývá zvykem, fanoušci si opět museli na nový počin počkat pěkně dlouho... tentokrát se to však opravdu vyplatilo! Po poněkud rozpačitém albu "St. Anger" (2003), kdy kapela byla na pokraji zániku, se k nám dostává deska plná emocí a parádních riffů. Nic proti Bobovi, ale mám zato, že nový producent Rick Rubin je pro METALLICU skutečně tím pravým. Po zvukové stránce hodnotím tuto placku na výbornou. Některé pasáže sice nejsou dotaženy do nejmenších detailů, jak by si kde kdo mohl představovat, ale díky tomu je zachován ,,garážový" zvuk, jenž činí jednotlivé skladby nesmírně živými. Odpadá tak, z mého pohledu, přehnaná strojovost, kterou slyším pokaždé, když si pustím onu pět let starou věc, která má s METALLICOU pramálo společného. Dlouho a všichni přemýšleli, kde se "Death Magnetic" bude hudebně nacházet. Můj názor je, že novinka skutečně koketuje s albem "...And Justice For All", jak avizovala sama kapela. Ale přiznejme si, že zde nejde o šťourání v tvorbě, nýbrž o poslech hudby, proto všem hnidopichům vzkazuji: "Zůstaňte na zemi, pánové!"
Co se týče samotných songů, jsou zase o něco delší, což je podle mě dobře, poněvadž posluchač tak může kousek po kousku odkrývat jejich variabilitu. Věci jako: "That Was Just Your Life", "The End Of The Line", "The Day That Never Comes"... jsou toho, myslím si, dostatečným příkladem. Poslední jmenovaná je dosti podobná hitovce "One": Pomalé, naznačující kytary s ústředním riffem, který pomalu pootevírá dveře rychlejším tempům, jenž do poslední vteřiny zůstanou zahaleny tajemstvím...
Příjemným překvapením pro mne též byla "The Unforgiven III", zastupující jemnější část alba, alespoň z počátku. Symfonické prvky považuji téměř vždy za celkem dobrý tahák (za předpokladu, že se povedou) a zde se mi to jen potvrdilo. Vše je nenásilné a rychle odsejpající, tak jak to mám rád. Dobrá nálada je znát snad z každé noty, a to jak na finální podobě CD, demo nahrávkách, tak i posléze na DVD z natáčení tohoto skvostu. Ať si říká kdo chce, co chce, METALLICE to zase šlape. Upřímně jsem na "Death Magnetic" nenašel hluché místo.
A pokud bych měl někoho vyzdvihnout nad ostatní, bez ostychu se přiznám, že to je pro mě oříšek, kluci totiž hrají, perfektně! Bubny Larse jsou famózní ("Cyanide", "The Judass Kiss") a kytarová sóla Kirka ("Suicide & Redemption","The Day That Never...") mě vskutku posadila na zadek. Zkrátka: "METALLICE OPĚT PATŘÍ METALOVÝ SVĚT A SNAD I SRDCE SKALNÍCH FANS."

+/-
+ • Vznikající zvuk
• zlatý hřeb cd - instrumentálka "Suicide & Redemption"
- • kostrbatost songu "My Apocalypse"

Seznam skladeb:
1. "That Was Just Your Life” - 7:08
2. "The End of the Line” - 7:52
3. "Broken, Beat & Scarred” - 6:25
4. "The Day That Never Comes” - 7:56
5. "All Nightmare Long” - 7:57
6. "Cyanide” - 6:39
7. "The Unforgiven III” - 7:46
8. "The Judas Kiss” - 8:00
9. "Suicide & Redemption” - 9:57
10. "My Apocalypse” - 5:01


HODNOCENÍ: 9 z 10


zpět
Recenze přečtena: 2596x         Autor: Jiří Marek