Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16340 x
CALES
22.10.2006 | 13818 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13352 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13249 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13241 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34230 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14269 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14119 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14109 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13827 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17372 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17330 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15625 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14554 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 235
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
PURE REASON REVOLUTION
The Dark Third
(InsideOut Music)



      Anglická smíšená parta PURE REASON REVOLUTION se dopracovala ke svému plnohodnotnému debutu a nutno si říct hned a bez okolků, že plně zaslouženě. Objevil se v několika verzích, s oranžovožlutým či modrožlutě laděným obalem, kde se tyto verze odlišují ve dvou zastoupených skladbách, existuje i speciální edice s doplňujícím DVD zachycujícím v krátkosti koncertní vystoupení sestavy Jon Courtney (zpěv, kytara, klávesy), Chloe Alper (zpěv, baskytara, kytara, klávesy, tamba), Jamie Willcox (zpěv, kytara), Jim’II (zpěv, klávesy, samply, baskytara, kytara) a Andrew Courtney - bicí. V USA opus vyšel ještě ke všemu s bonusovým diskem. Více podstatné však v tuto chvíli je, že jde o kapelu s velice zajímavým albem. Obojí ponejvíce vyvolává asociace s posbarrettovskými Pink Floyd, avšak domnívat se, že pětice zamrzla někde v 60. a 70. letech, by se rovnalo chybě bezmála osudové. Inspiraci čerpá z té doby, od kapel jako jsou krom již zmíněných nestárnoucích Pink Floyd třeba Yes, King Crimson nebo Soft Machine, avšak tuto algoritmicky převádí na modernu, takže tvoří určitou spojnici mezi onou zmíněnou hudební érou a současností. A zde bych si dovolil spatřovat určitou paralelu s jejími krajany a souputníky Porcupine Tree. Čerpá však taktéž z jiných žánrů, jako jsou dance, pop, electronic music či notabene metal. Meritem všeho je zde harmonie v nepřeberných variantách, přičemž celkové vyznění se odvíjí od harmonií tvořených kombinací mužských hlasů a hlasu ženského. Aranžmá zpěvu nejsou koncipována sólově spíše spolu s nepřeberně bohatě navrstvenými doprovodnými vokály jako další instrumentální element, což je pojednáno tak, že ansámbl, řekl bych, na poli originality výrazně vyčnívá z brázdy. V muzice kapely se snoubí do jisté míry kytarová zatěžkanost s fragilitou, jako potřebný, avšak neprofláklý kontrast, když tím dalším protikladem je psychedelická atmosféra. Ta dodává nervní prvek jako pluspól a spacerockové ovzduší snivé rozjímavé přemítavosti přecházející do pocitu rovnovážnosti tvoří protipól. Emoce, to je to, co tu vystupuje prakticky bez ustání, za všech okolností, a tyto báječně korespondují s konceptem alba, který je prakticky obsažen už v jeho samotném názvu ("Temná třetina"). Je jím myšlena ta třetina lidského života spočívající ve spánku, načež úvahy se tu točí vůkol nejasné a výjimečné části spánku naplněné sněním. A bylo by nefér nedodat, že to dozajista byla též odvedená práce věhlasného producenta Paula Northfielda, co mělo za následek, že neoprogresoři PURE REASON REVOLUTION přispěchali s výtečnou prvotinou hluboce ocejchovanou emblémy svébytnosti, vyzrálé chytrosti a detailní promyšlenosti.


zpět
Recenze přečtena: 2085x         Autor: Vratislav Šantroch