Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16325 x
CALES
22.10.2006 | 13800 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13335 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13229 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13221 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34211 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14246 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14097 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14086 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13808 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17350 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17303 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15598 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14534 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
REDEMPTION
The Fullness Of Time
(Massacre Records/M.A.B. Records)



      Už předloňský eponymní komplet americké sešlosti REDEMPTION, který pro mne znamenal lásku na první poslech, ačkoliv ve srovnání s tímhle novým teď zlehka pokulhává, dával zcela na srozuměnou, že její spiritus agens, kytarista a klávesista Nick van Dyk cítil neskutečný tvůrčí přetlak. Tudíž není vůbec divu, že netrvalo ani dlouho, a na světě je opus druhý. Nick se na něm obklopil pěvcem Fates Warning, Rayem Adlerem (vystřídal Ricka Mythyasina, ex- Steel Proplet a New Eden, přičemž na debutu si Ray spolu se svým kolegou z domovské formace, bubeníkem Markem Zonderem, zahostoval), dvěma členy progmetalového spolku Prymary, baskytaristou Jamesem Sherwoodem a bubeníkem Chrisem Quirartem, a kytaristou Berniem Versaillesem (Agent Steel) a spolu s nimi vytvořil kolekci devíti (spolu s bonusovou "The Real Thing") kompozic hóóódně vysoké úrovně. Mezi jakými žánrovými mantinely se kapela pohybuje, je, domnívám se, nade vše jasné. Platformou je pětici samosebou progresivní metal, který jej v jistých pasážích a hlavně v provzdušněných plochách vyhrazených tónům kláves povznáší k atmosférickým výšinám, jakkoliv trvalým angažováním Ray Aldera inklinuje i k některým dílům Fates Warning. A já jej ve svém smýšlení vyzdvihuji do sfér excelentnosti. Pro tuhle čerstvě svěží, v barvách pestře prozářenou a ačkoliv notně rozkošatělou, přesto ještě neodlidštěnou muziku je příznačný disonanční rozmach a zvuková vylehčenost, přičemž formace ve svých kompozicích vychází ze zneklidnělé harmonické sazby, efektů v dynamice a z nezvykle dramatického výraziva. Veškeré tyto komponenty sloučila, pod přísným a ve výsledku brilantním producentským dohledem Tomyho Newtona (Conception, Ark a další) v náročný, nikoliv přehnaně sofistikovaný útvar těžící z vlastních technických možností instrumentálních a kompozičních. A také z možností poslechové stravitelnosti, čímž není však řečeno, že jde o všeobecně přístupnou záležitost. Přístupná je pro účastníky exkurze po dílně zvukových, kompozitorských a aranžérských alchymistů. Ti v tyglících vrství, a to s kompoziční vyspělostí, do rozsáhle prokomponovaných skladeb rozumově zdravá komplikovaná aranžmá inspirovaná formovými schématy art rocku s neutuchajícím zaváděním výbojů prog metalu. Tedy pokud jde o mě, já mohu na oné vysoké hře hudebních intelektuálů zvané Vykoupení či Spása, chcete-li (REDEMPTION), uši nechat.


zpět
Recenze přečtena: 1922x         Autor: Vratislav Šantroch