Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16325 x
CALES
22.10.2006 | 13802 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13341 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13231 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13223 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34219 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14251 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14103 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14094 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13814 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17357 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17312 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15605 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14536 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
SEPTICFLESH
Communion
(Season Of Mist)



      Nedával jsem této kapele už vůbec žádnou šanci. Kdysi jsem dokonce vlastnil "A Fallen Temple" v úchvatném digi od HOLY rec. ale rád jsem jej poslal dál mezi lidi. Nikdy mi moc nevoněly ty septikflešácké pseudo-operní bláboly. Operní zpěvačka s násilně melodickým chlapem, do toho nijak zvlášť promakaná hudba - no prostě to zavánělo vždy relativní rádoby-atmosférou. To nejhorší z doom/deathu. Pravda, refrény jako "The Eldest Cosmonaut" mi znějí v hlavě doteď. Ale to dobré z jejich předchozích alb dokázali - tedy podle mě - zúročit až na "Revolution DNA", kde flákoty jako "Science" nebo "Telescope" lahodily mým slechům. Ale ač je tohle, skalními fans ne zrovna kladně přijaté album fajn, nemůžu jej polknout bez výhrad celé. Tedy jsem se rozhodnul SEPTICFLESH nechat zapadat prachem a ani jejich "comebackové" dílo "Sumerian Daemons" mě nevyrušilo ze spánku a nezájmu o Sotirisův projekt. Změna nastala před pár dny, kdy jsem se rozhodnul sepsat recenzi na nové album. Moc se mi do toho nejdříve nechtělo, ale řeknu to na rovinu: navnadil mne podivuhodný obal s ještě podivuhodnější sochou uprostřed. Magické a slibné. Pak jsem shlédnul obal limitované digipakové edice, což je také krása. Potom jsem kousek slyšel a následně jsem zažil jejich předskakování před VADER. A musel jsem se vydat na poličku k novému promáči a zároveň se vypravit na cestu časem zpět do metalového undergroundu let devadesátých. Ano, ač je album točeno se současným zvukem (Fredman studio), ač je k nahrávání sezván celý symfoňák (z Prahy) - připadám si (a stejně tak na koncertě) jako v dobách zlaté éry mínus deset a více let. Žádný extra progres, ale poctivý death/black - ovšem s nápadem! Koncert mne příjemně navnadil a přestože na něm spousta věcí zazněla jako samplované pozadí, byl jsem připraven vložit disk do aparátu. Tak v prvé řadě musím říct, že jsem asi neslyšel lepší propojení orchestru a metalové kapely. Kdysi to úspěšně zkusili RAGE, ale teprve až letošní SEPTICFLESH plně zabodovali, poněvadž jsou prostě temnější a extrémnější. Jakoby polití živou vodou. Díky skvělému zvuku se můžete rochnit v zabijácky rychlých tempech, prokládaných melodičtějšími pasážemi. A tyto dva extrémy jsou často nečekaně utnuty tak, aby byly proloženy/uvozeny/ukončeny symfonickým orchestrem. Mnohem dramatičtěji zkomponovaným a zaranžovaným, než je tomu třeba u DIMMU BORGIR nebo i YES. Klasické nástroje vytváří něco víc než jen kulisu. Třeba v "Persepolis" sekundují samotné kapele více než vydatně a vytvářejí tak živou atmosféru, že si budete připadat jako tišší návštěvníci starobylých ruin samotného majestátního Takht-e Jamshidu. V promo materiálu se píše o "soundtracku k okultnímu filmu" a já plně souhlasím. Napadnulo mě to stejné. Klidně bych si nové Septiky dovedl představit ve filmech jako "Omen", "Rosemary´s Baby" nebo "The Exorcist". Jednotlivé party znějí chvíli ultramajestátně a profesorsky přesně (orchestr a sbor), chvíli téměř primitivně jednoduše (kytarové drnkání na začátku "Annubis"). Jeden moment máte pocit, že letíte na Satanových křídlech vysoko nad krajinou a než se stačíte rozkoukat už jste až po krk v zatuchlé hlíně starobylé kobky. To je excelentní střídání extrémů! Miluju to!
SEPTICFLESH samotní znějí velice tvrdě. Díky výše zmíněnému studiu Fredman je Fotisova bicí souprava jako dobře promazaný kulomet (tenhle týpek prostě umí!), jemuž sekundují nekompromisní kytarové palby Sotirise a Christose. Silně dominantní Sethův growling mi velmi zlehka připomíná lepšího Phillipa z MISANTHROPE. Ostatně ani hudba jim v některých momentech není nepodobná, leč Frantíci nikdy neměli takový zvuk (i když i MISANTHROPE točili ve Fredmanu). Třešničkou na tomto death/blackovém dortu je melodický zpěv Sotirise. Není ho mnoho, ale jeho vokální vklad v "Annubis", "Sangreal" či "Sunlight Moonlight" je zásadní a jen podtrhuje celou dekadentnost "Communion". Nejlepší momenty na tomto okultně mysteriózním talíři? "Lovercraft´s Death", "Communuion", "We The Gods", "Sunlight Moonlight", "Babel´s Gate", "Persepolis"...
SEPTICFLESH stvořili DOKONALÉ dílo!

http://www.abstrata.net/sfsite


zpět
Recenze přečtena: 2360x         Autor: Krusty