Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16325 x
CALES
22.10.2006 | 13800 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13335 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13229 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13220 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34210 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14245 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14096 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14085 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13807 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17349 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17302 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15597 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14533 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
SOUNDISCIPLES
Audio Manifesto
(Peaceville Records/Globus Music)



      Čekalo se, čekalo, zda se z trudomyslné sešlosti SOUNDISCIPLES pocházející z anglického Bristolu stane na druhém albu zajímavé parta se vším všudy, neboť její více jak tři roky starý debut Undefined nijak zvlášť nepřesvědčil, prokázal snad jen jasně vyrýsovaný talent skupiny. Stalo se jen zčásti. Ze souboru tvořeného bývalými členy známějších Whores Of Babylon odešli klávesista Julian Hill a bubeník Ryan Manning a tudíž setrvali toliko zpěvák Shaun Atkins, baskytarista Rob Vaughan a kytarista Joseph White (při soudobých technických možnostech smyček a dalšího programmingu absence klávesisty není žádný problém), ale jejich hudební orientace se veskrze nikterak nezměnila. Možná jen více zapřemýšleli a tu a tam pobrali cosi z větší pestrosti. Směřování dnes tedy tria je stále jasné. Elektronická mašina burácející v rytmu soudobé taneční muziky a občas si to hrnoucí po souběžné koleji vedoucí do industriálně-průmyslové hudební aglomerace. Myšleno tedy po jaksepatří kovové koleji, takže když už se pak kov octne na kovu, odletují jiskry, což je případ úvodní kompozice Deluxe Poverty nebo deváté Tongues. V pořadí druhá kompozice s hostující zpěvačkou (minule to byla Beth Gibbons z Portishead, nyní však jde o Jo Kate Benson, známou ze společné fachy s Ronim Sizem) Daze Of Grace upomíná zálibu formace v temném mixu gotického rocku a popu, jakým se na svém posledním albu prezentují třeba finští HIM. Třetí Reject definitivně potvrzuje má předešlá slova o pestrosti, leč také o určité rozháranosti alba, neboť jmenovaný song má pro změnu zčásti veškeré znaky rap-core. Zřejmě má tento být pro album reprezentativní, neboť k němu byl pořízen videoklip, jež je na kolekci taktéž k nalezení. Většina zastoupených kousků pohříchu trpí nedostatkem potřebného drive, přímočarosti a razantního tahu na bránu, leč popadne-li kohosi přeci jen neodvratná chuť označit těleso za experimentální, je nanejvýše třeba si vzápětí uvědomit, že skutečnost hovořící o nedostatečné dávce vlastní invence (příkladně dopad slavnějších a zřejmě podnětnějších The Prodigy je zde od minula stále zjevný) a osobitosti činí z onoho hudebního hokus pokusu experiment charakteru toliko dílčího. Zní to ze všech úhlů pohledu, tedy i toho zvukového, moderně, na čemž nese lví podíl též nazvučení bicích nástrojů (hostující Ian Matthews, jenž si udělal jméno partcipací na muzice trip - hopově orientovaných Massive Attack) připomínající automat, a nasamplovaných kláves, avšak zároveň jaksi synteticky. Závěrečné, do totálně průšvihového tekkna hozené remixy skladeb Deluxe Poverty a Angels Kiss onen dojem umocňují a završují. Ale o oné umělosti jako obrazu dnešní podoby světa to je a být má. Když já raději horuji muzice, z níž dýchá přirozenost a v níž plnokrevně tepe život, pročež bych přivítal raději celek poskládaný z takového materiálu, jakým jsou již zmíněné skladby Deluxe Poverty a Tongues. Jakžtakž ještě snesu i desátou Crantock. Netvrdím ale, že příznivci hudby jakou SOUNDISCIPLES provozují, nebudou nakonec její přínos horem dolem kvitovat s povděkem a že nebudou spolu s kapelou audiomanifestovat. Já to vše akceptuji a obratem si pro spravení apetitu pouštím ... (Strapping Young Lad?).


zpět
Recenze přečtena: 1652x         Autor: Vratislav Šantroch