Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16326 x
CALES
22.10.2006 | 13803 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13342 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13233 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13224 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34219 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14251 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14104 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14095 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13815 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17358 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17313 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15607 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14537 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
TAPPING THE VEIN
The Damage
(Rebelution Entertainment/Nuclear Blast Records/M.A.B. Records)



      Rebelution Entertainment je novým německým labelem nové generace a krom finské formace Mannhai a americké sešlosti Underground Moon je další jeho akvizicí americká smíšená čtveřice TAPPING THE VEIN, jež se o slovo hlásí svou studiovou prvotinou. Nenechte se zmást jejím názvem, neboť se stejnojmenným albem německých Sodom nemá tato společného ale lautr nic. Tahle muzika je čímsi, co setrvává zhruba ve středu mezi tím, co hudebně konají rocková písničkářka, zpívající kytaristka Alanis Morisette a skupina Tori Amos. Komplet The Damage ukrývá v podstatě dvě polohy kapely, kdy kytarový rock ve formě útočnějších pasáží zatěžkaných kytarových riffů je tou první, přičemž tou druhou tváří kvarteta je ta mnohem klidnější, uvolněnější, která se odehrává na bázi klidných pasáží a jemných ploch až celých písní, když příkladně taková píseň Sugar Falls se obejde celá bez kytary, které obstarávají zvuky ze samplerů a loopů a bicí nástroje. Heather Thompson (zpěv), Mark Burkert (kytara), Joe Rolland (baskytara) a Eric Fisher (bicí, samplery, programování) jsou plni hudebních podnětů, dávají na odiv svou náklonnost vůči rozkošatělé zvukové architektuře diferencovaného stavebního slohu, načež v rámci tradičních hudebních forem režírují umělecké prožitky, jež je samé a naslouchajícího prostupují v oné velkorysosti relativně nových zvuků. Pohledná Heather ve svém vokálním projevování se bezděky kombinuje intenzitu a naléhavost "The Sugarcubes" Björk a disciplinovaný výraz "Cocteau Twins" Elizabeth Frazier, a při tom všem si osobuje znít věru působivě a zářit pěveckým espritem. Celkový projev TAPPING THE VEIN není nikterak strukturálně rozvrstvený, je spíše kultivovanějšího rázu, tudíž při poslechu lze vesměs bez otálení pochopit, že tomuto souboru není k vlastní umělecké výpovědi třeba žádného velikášství, že tu kráčí spíše o průzračnou jasnost. Čili jeho síla tkví ponejvíce v nevyčerpatelné bezprostřednosti, hudebním vtipu a tím také ve všeobecné přístupnosti jeho muziky. Ačkoliv ta není zrovna mou parketou, mám nesmírnou radost, že se mi dostalo k poslechu také něco odlišného, než s čím běžně přicházím do styku, a že jsem o tom mohl alespoň krátce poreferovat. Alespoň nás, abychom si přihřáli svou polívčičku, nebude moct žádný dobrák zase vyzývat k sebestudu proto, že se Whiplash pyšní přídomkem rockový magazín a přitom se zaobírá samým metalem. Zde, řekl bych, přechází rock až do popu a naopak. Neprodyšně efektivně a umně.


zpět
Recenze přečtena: 1818x         Autor: Vratislav Šantroch