Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16322 x
CALES
22.10.2006 | 13797 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13333 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13225 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13211 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34204 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14241 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14087 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14078 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13800 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17344 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17297 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15592 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14530 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
WARCHILD
Looking Back
(Warchild)



      Rakovnická, dnes smíšená čtveřice WARCHILD působí na české scéně už osmým rokem, leč až nyní došlo na její oficiální prvotinu, kterou si však Aleister (kytary, "zpěv"), Samael (kytary, "zpěv"), Marky (klávesy, "zpěv") a Psycho (baskytara, "zpěv") vydali sami. Po dlouhé introdukci v režii piána, varhan a deklamace přináší desetiskladbová kolekce v celkové stopáži necelých devětatřiceti minut, doplněná o videoklipy ke skladbám "Ježíšův pád" a "Doom", pořádnou porci agresivity a zase agresivity. Styl téhle hordy bývá vesměs označován za směs black a thrash metalu, avšak dle mého názoru toto zařazení jaksi pokulhává. Formace hrne jaksi prehistorický death metal, který snoubí s black metalovým nelidským "skřehotem" (v kompozici "Hell" a v eponymních "Warchild" a "Looking Back" tento vede dialog s growlingem), a to na poměrně jednoduchém skladatelském a aranžérském základu. Až na určité výjimky jsou skladby nikterak nerozvětvenými "sypačkami", které jak rytmicky začnou, tak také vesměs skončí, tedy citelně postrádají výraznější rytmické či jiné zvraty a větší momenty překvapení. Taková, řekl bych, určitá dekadence na poli extrémního muzicírování. Chybí mi, tedy zase až na výjimky představované kupříkladu temně tajemným podkresem kláves (v písni "Hell" se vyjímá zvuk "hammondek"), větší náznaky pestrosti, modelace, včetně gradací v rámci používaných žánrů hudebních a dramatických prostředků, jež by mohly být vystupňovány třeba až po krajní mez. Kytarové sólo jeví se být vzácností ("Warchild"), využívání dynamických kontrastů je tu jako šafránu, ba ani instrumentálně se tady neděje nic až tak pozoruhodného. Zkrátka a dobře, celek počne po krátkém čase až ubíjejícím způsobem poněkud splývat, na čemž má velkou zásluhu i využití bicího automatu, jehož strojovost a určité "jedovaté" nazvučení je rovněž srážející. Jako prazvláštní jeví se mi být nastudování veleznámé melodické instrumentálky "Love & Death Story", které může být bráno jako takový světlý bod uprostřed toho všeho. Nešťastná je dle mého též volba jazyka, kdy tři skladby jsou nazpívány v mateřské češtině a šest v jazyce anglickém. Upřímnost a energické nasazení se WARCHILD na žádný pád upřít nedá, avšak co je to platné, když ona stavba zla, nenávisti a bolesti je ideově chudší, kdy v nemohoucnosti stupňování převzatých prostředků, kterýžto postup může být u žánrových souputníků leckdy až strhující, vyznívá povětšinou naprázdno. Skrze jenom jakžtakž odvedenou práci bych vedoucí cestu neviděl.


zpět
Recenze přečtena: 2097x         Autor: Vratislav Šantroch