Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16322 x
CALES
22.10.2006 | 13797 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13333 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13225 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13211 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34204 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14241 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14087 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14078 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13800 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17344 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17297 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15592 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14530 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
COUNT RAVEN
Storm Warning/Destruction Of The Void/High On Intinity/Messiah Of Confusion
(Cyclone Empire)



     Je to jako takový čtyřdílný film pro pamětníky. Ve svých počátcích čtveřice COUNT RAVEN sepsala svou zakládací listinu ve Stockholmu v roce 1986, když ještě předtím, než k sobě přibrali vokalistu Christiana „Chritte“ Lindersona a bubeníka Christera „Reinfield“ Petterssona (krátkodobě působil po boku Quorthona v jeho Bathory), si zpívající kytarista Dan „Fodde“ Fondelius a baskytarista Tommy „Wilbur“ Ericsson říkali Stormwarning. Debutnímu počinu (1990) pojmenovanému dle předchozího jména kapely předcházelo demo a jedna položka s názvem „High Believes“ na sampleru „Dark Passages I“. Následné evropské turné společně se Saint Vitus mělo za následek, že v roce 1991 zběhl Linderson právě k této formaci, načež pěvecké role se natrvalo ujal Fondelius a soubor setrval v pro rock nejklasičtějším, tedy tříčlenném obsazení. O dva roky později jezdilo trio s materiálem svého druhého alba „Destruction Of The Void“ (1992) po starém kontinentu spolu se Stillborn, po kolekci „High On Infinity“ (1993) pak s Alien Boys a dva roky po emisi opusu „Messiah Of Confusion“ (1996) se trojice rozešla. Avšak v roce 2003 COUNT RAVEN reunionově vystoupili na německém festu „Doom Stall Rise“, kde jejich bezmála dvouhodinová show řádně provětrala myšlení všech zúčastněných návštěvníků, což se dělo i při následných vystoupeních, např. na loňském Wacken Open Air. No a jelikož se proslýchá, že nový opus není na žádný pád vyloučen, je jasné, že když už je železo zase žhavé, je bytostně třeba jej v tuto chvíli opět kout. Načež po vyřízení právních a technických záležitostí se firma Cyclone Empire ujala reedicí všech čtyř jmenovaných počinů. Materiál na nich obsažený byl remasterován, bonusově rozšířen a vybaven výpravnějšími booklety. Původně vyšla všechna předmětná alba u vydavatele Hellhound, z čehož více než jasně vyplývá, jaké muzice se Fondelius a spol. vždy věnovali V časech svého rozjezdu patřili do tehdy velmi mocné vlny reprezentované sešlostmi – stájovými koni právě labelu Hellhound např. Saint Vitus, Unorthodox, The Obsessed, Wretched, Vortex, Year Zero, Lost Breed, Revelation či Iron Man, přičemž právě název posledně jmenovaných hovoří řečí více než výmluvnou. Ano, ti všichni a COUNT RAVEN spolu s nimi podepsali svou vlastní krví pergamen s přísahou na kříž, na jehož ramenech se skví dvě slova: Black Sabbath. Prvoalbum Švédů nazpívané ještě Lindersonem se sice muzice Sabbatů z jejich osbourneovské éry bez pochyb už blížilo, avšak od „dvojky“ je tato evokace více než markantní, a to nejen z důvodu, že Fondeliusův zpěv je jako klon projevu Ozzyho Osbournea. Zabarvení hlasu prakticky totožné, rozsah přinejmenším stejný a frázování téměř k nerozeznání. A k tomu doom hard rock s prvky psychedelie, jaký známe z časů 70. let minulého století, z něhož vane duchovní souznění s Tonym Iommim a jeho riffmaestrovstvím, valivý a spíše střednětempý, poháněný razantní rytmikou, stojící na monstrózních infernálních riffech a tu a tam co do atmosféry podkreslený Fondeliusovými klávesovými tóny. Inu, ze všech těch už jmenovaných souborů, ze všech těch Pentagram či Trouble, jsou právě COUNT RAVEN sabbathovskou kopií z nejryzejších, revivalem s jakoby vlastní tvorbou, chcete-li. Ale vše, co tihle dělají, skýtá takovou upřímnost a přesvědčivost, že jim jejich konání nelze nevěřit. Valí se to, tepe a pulsuje, a prožitky? Mystické bloudění v kasematech temné ponurosti a ponuré temnoty. Povznášející deprese a splín. Zkrátka v základu to máte stejné jako při poslechu raných alb onoho zmíněného nezměrně vlivného paradigmatu a to mě naplňuje vítaným pocitem úplnosti. Nechtějte po mně však, abych z těch čtyř báječných kousků vypíchl ten nejlepší, koneckonců příznivec Black Sabbath či jimi vytvořeného stylu si poslechne kterýkoliv z nich a udělá stejně vše pro to, aby vlastnil i ty zbývající.


zpět
Recenze přečtena: 1941x         Autor: Vratislav Šantroch