Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16326 x
CALES
22.10.2006 | 13803 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13342 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13233 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13223 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34219 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14251 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14103 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14094 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13815 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17357 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17312 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15607 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14536 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
DRACO HYPNALIS
Weavers Of Unrest
(Elysion)



      Materiál prvotiny zlínské skvadry DRACO HYPNALIS se původně objevil už v roce 2002 jako promodemáč, nyní se však dočkal oficiální emise a já se hned na úvod nestačím podivovat nad tím, proč před tím neprošel kompletním remasteringem. Jeho jaksi plechově a co do dynamičnosti oploštěle vyznívající zvuková podoba jej totiž kvalitativně podlamuje. Trojpolohový (hrdelní, ječivě vyšponovaný a tu a tam přirozený projev) „pěvec“ Lukáš, kytarista, klávesista a programátor Mira a baskytarista a programátor Ivoš tíhnou k technickému pojetí death metalu, tudíž nouze tu není o krkolomné vyhrávky, bleskurychlé laufy či o jiná alotria v rámci instrumentálního exhibicionismu, a přitom paradigma gigantického jména Death je tu téměř všudypřítomné. Tedy myšleno ponejvíce ve volnomyšlenkářsky rozjívené kytarové práci, jež by si ale dozajista zasloužila častější zdvojení, a též v baskytarové hře, která je narmoutě strhující (Ivoš má, řekl bych, beze zbytku sjetého Stevea DiGiorgioa). To lze obzvláště ocenit, jelikož basa je zvukově zachycena mocně zřetelně. Daná, technicky rozdováděná hmota je za účelem probarvení své pestrosti často doplněna o perlivé, nekonformně zaranžované tóny kláves, které tak u tohoto nástroje zvedly laťku smyslu jeho přítomnosti dosti vysoko. Co však jinak vcelku dobře zmáknutou muziku sráží, ba až přímo ubíjí, a co mi nějak ne a ne jít na rozum, je nesporná anomálie v podobě použitých automatických a digitálně nazvučených bicích namísto potřebného bubeníka z masa a kostí. Nátlučná hra, aby byla totiž k danému žánru přináležející, musí být jaksepatří variabilní, a to, jak každý uzná, nějaká umělotina zkrátka nesvede. Zpoloviny tak jaksi robotické a strukturu celku tak nahlodávající bicí, ten nevítaný a tudíž nechtěný homunkulus, ruku v ruce s již zmíněnou a po všech stránkách skvěle zmáknutou baskytarou tvoří určitý protiklad, místo toho, aby naopak rukou společnou a nerozdílnou tvořily homogenní celek. Expresivní DRACO HYPNALIS mají ale i tak za ušima, pročež si zasluhují pozorný poslech, o tom není sebemenších pochyb. Pak si totiž v konečném efektu, navzdory vyřčeným negativům, z toho všeho vábení vytáhne posluchač naladěný na danou notu sám pro sebe bonitu uspokojení.


zpět
Recenze přečtena: 2128x         Autor: Vratislav Šantroch