Whiplash ... Recenze ... CD
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ
BRUTAL ASSAULT 2013

Rozhovory:
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.
DIPTHERIA

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16326 x
CALES
22.10.2006 | 13803 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13342 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13233 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13223 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34219 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14251 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14103 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14094 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13815 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17357 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17312 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15607 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14537 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 234
Počet rozhovorů: 229
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
THE DREAMSIDE
Mirror Moon
(Serenades Records / M.A.B. Records)



      THE DREAMSIDE je jméno mezinárodního projektu (oněmi pasanty jsou Cees Viset a Fried Bruggink - kytary, Roman Schonsee - baskytara, Reiner Kahle - klávesy a Jaro - baskytara a housle), jenž poskládala italsko-holandská pěvkyně Kemi Vita, a Mirror Moon je po pěti letech pauzírování v pořadí jeho třetí studiovou kolekcí. Albem, jež navázalo na tradici svých dvou předchůdců jak co do žánrové vyhraněnosti tak co do celkové nevýraznosti. Nevýrazné je zde opět snad prakticky vše. Od solidního, nicméně však rámec standardu nepřekračujícího a postupně do šedého stereotypu upadajícího ženského zpěvu, přes kompoziční a aranžérskou nápaditost, až po z dlouhé řady nikterak nevybočující a jako takový neutěšený stav vlastní svébytnosti. Ona rozvláčná muzika vystavěná na bázi jaksi zasněného, pod eroticko-romantickým příkrovem přikrčeného gotického rocku se utápí v hlubinách otřelosti a trpí přílišnou průhledností bez větších náznaků snahy po dosažení dojmu barvitosti s případným následkem většího posluchačského zaujetí. Vyloženě skličující linie a úseky se tu snoubí s pasážemi zádumčivými až trudomyslnými a když už tu a tam je zažehnuta jiskřička naděje, že se naslouchající přeci jen dočká čehosi vskutku jeho vnímání a posléze mysl oživujícího, bumbác, a všechno se vrací na starou vyšlapanou stezku. Stezku lemovanou klišéřadím, rámcovanou triviálností všech zastoupených postupů a působící letitou vyšlapaností pod ztěžklými podrážkami ucaprtaných stylových cestovatelů - hledačů. Co však dle mých pocitů sráží tuhle muziku nejvíce, je její elektronicko - počítačové zpracování, jež jí přiřazuje k trendovým tanečním záležitostem, načež je jasné, že využití všelijakých chytrých studiových mašinek jí dodává na syntetickém, tedy nepřirozeném vzezření, za podpory sice masivní, leč jaksi jednoduché a strojově ubíjející rytmiky. Avšak jsou i tací hudební příznivci, a ty je rovněž třeba brát v potaz, kterým bicí automaty na obtíž nejsou. Zkrátka ty skladby jako celky, či poté celé album jakkoliv by i chtěly, ve své neživotnosti a oploštělosti nad pomyslný rámec průměrnosti prostě nefungují. Ne a ne. Madonamia, zde se prostoduše mlátí prázdná sláma. Do úmoru. Zapotřebí by bylo onu slámu zapálit a rozdmýchat plamen.


zpět
Recenze přečtena: 1768x         Autor: Vratislav Šantroch