Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16486 x
CALES
22.10.2006 | 13960 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13493 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13391 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13380 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34405 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14427 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14283 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14273 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13968 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17553 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17529 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15801 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14736 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
ALAS
Absolute Purity
(Hammerheart Records/M.A.B. Records)



      Již dávno a výrazně vešel v povšechní známost heavy metalové veřejnosti ten fakt, že po všech stránkách brilantní kytarový hráč (zde si přibral též obsluhu klávesových instrumentů) Eric Rutan je muzikantem řady podob, avšak jméno si prozatím udělal jako nekompromisní bijec nejtěžšího kalibru v exentricky smýšlejících spolcích Ripping Corpse a především Morbid Angel, aby se v nedávné minulosti prezentoval i jako hlavní síla své technicky a vůbec brilantní smečky Hate Eternal. Výrazně, až neskutečně odlišnou tvář svého muzikantství si však nechal pro svůj projekt ALAS, který připravoval hezkých pár let a jehož debutní materiál nechával uzrát a postupně vykrystalizovat do podoby, kterou předkládá s názvem Absolute Purity a s nadmíru poutavou přední stranou bookletu. Erik o spolupráci požádal veleznámou pěvkyni Martinu Astner (jméno si udělala ještě pod dívčím příjmením Hornbacher v sešlostech Therion a Dreams Of Sanity), z diplomu kytarového institutu v Berkley se těšícího basistu Scotta Hornicka a spřáteleného, stylově nikterak vyhraněného bubeníka Howarda Davise, jenž pro změnu druhdy koncertně doprovázel elektroniky Die Krupps, a pod vlastní producentskou taktovkou vybičoval sebe a jmenované k výkonu bytostně výtečnému. Rutan se coby původce veškeré muziky, textů a orchestrací s grácií pohyboval někde mezi doom a heavy metalem, přičemž však neopomněl ani svůj ryze deathmetalnický původ, což v jistých pasážích přímo hojně vyvěrá především z charakteristických kytarových riffů a rytmických brejků, a na daný základ vystavěl působivý monument z křehkých atmosférických melodií a nápěvů. Jako pojivo použil tvrdost a hutnost, přidal vzdušnou rozpínavost, technickou propracovanost a vytříbenost a v neposlední řadě vychytralé a pestré rytmy, a když už jsme u té rytmiky, neodpustím si také malé rýpnutí do zvukové stránky věci, které k dokonalosti leccos chybí, příkladně Hornickovu basu musíte svými sluchovody hodně hledat. Madam Astner prostřídává křehký, zněžnělý, až operní projev evokující zpěv s prostěji naladěnými podobami a gravíruje tak elegantně vibrující kaskády vzletných Rutanových kytar. Kytar nikoliv však onanujících, což by koneckonců v kombinaci s atmosférickými klávesovými plochami ani nevypadalo zrovna nejvěrohodněji. Do celé té scénotvorby jsou narafičeny nejrůznější zlomy a přechody a být nahrávka opatřena lépe zvládnutou zvukovou ambaláží, vyzněl by celek ještě pitoreskněji a velkomyslněji. Ale i tak si nepochybně nezadá s divotvorně pojatou jízdou králů nevýslovně opěvující ostrovtip a v jistém smyslu snad i obrodu.


zpět
Recenze přečtena: 1759x         Autor: Vratislav Šantroch