Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16425 x
CALES
22.10.2006 | 13902 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13425 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13330 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13317 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34328 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14360 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14209 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14196 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13905 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17480 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17445 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15725 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14662 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
KAIN
Project
(Popron Music)



      Tuzemská rocková scéna se v současnosti vyštafírovala natolik, že rozhodování o desce měsíce května nebylo protentokrát nikterak složité. Avšak řeknu vám, je to povznášející pocit, naskytne-li se možnost vyzdvihnout cokoli z domácích luhů a hájů, než neustále lkát nad jejich úrovní. Za jak zákon káže odvážným projektem Kain se skrývají dva kmenoví členové pražské heavymetalové legendy Arakain, kytarista Jiří Urban a basista Zdeněk Kub, kteří takto, v poměru autorství jednotlivých kompozic šest ku čtyřem, zúročují skladby, jež se jim nakupily na pracovních stolech. S tím zádrhelem, že do koncepce jejich domovské družiny víceméně nepasovaly, ačkoliv arakainovský kompoziční a aranžérský rukopis lze vystopovat i zde, přičemž si připomeňme, že skladbu "Výheň" komponoval Urban původně pro obohacení repertoáru právě své úhlavní kapely. O nějaké větší porci originality zde lze hovořit snad jen do té míry, abychom se protagonistů nedotkli, leč navzdory tomu působí deska veskrze nevšedně, tedy hlavně v kontextu tuzemského rocku. Ona až zuřivá supermoderna je vpravdě energickou připomínkou tvorby, jakou se pyšní takové spolky jako jsou kupříkladu Fear Factory či G//Z/R, písně mají obdobný šmrnc a především zřídkakdy slýchaný říz. U předloženého, po kumštýřsku jasnozřivě stvořeného surového cyberrocku není na závadu ani absence živých bicích nástrojů, ba naopak, ona zvuková strojovost nátlučného automatu, samplerů a dalších udělátek do téhle, jinak o tón podladěné muziky potažmo nesporně patří a zapadá. Vklad překvapivě různorodé pěvecké plejády do jednotlivých skladeb, Simona (Kurtizány z 25. avenue), Romana Izaiáše (Doga, Törr), Dana Bárty (J.A.R., Sexy Dancers), Marty Jandové, Oty Klempíře (J.A.R.), Radka Zíky (ex- Extraband, Gepard a Storm), přičemž svou pěveckou premiéru si zde odbyl též sám Jiří Urban, formuje materiál do rozmanitosti, barevnosti a výlučně osobitých nálad, baladické nevyjímaje. Přesto ona kvalitní, supermoderními industriálními technologiemi vyrobená a n abroušená těžká hmota drží v celku zcela nenabouratelně a valí se takřka tak, že vše, co jí zkříží cestu, srovná se zemí jako vichr pastoušku. Mazáci Urban a Kub takhle po kozácku zčeřili jinak poklidnou hladinu českého zatěžkaného rocku a zplodili dílo nadmíru reprezentativní. Pokud by bylo nazpíváno v angličtině, aniž hnu brvou řeknu šup s ním na zahraniční trh. Byť by se mělo jmenovat třeba ..., hm, Abel. Věru, proč jej nevyvézt, tepe-li srdce s povděkem vítaného arakainovského levobočka v totožném rytmu jako tep soudobé linie světového tvrdého bigbítu?


zpět
Recenze přečtena: 3027x         Autor: Vratislav Šantroch