Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16486 x
CALES
22.10.2006 | 13960 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13493 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13391 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13380 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34405 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14427 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14283 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14273 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13968 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17553 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17529 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15801 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14736 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
LOVE HISTORY
Anasazi
(The End Records)



      Ve vskutku krátkém časovém odstupu od čtyři roky odkládané emise CD formátu své plnohodnotné prvotiny Gallileo, Figaro -- Magnificó... stvořila severomoravská družina LOVE HISTORY, vedená kytaristou a zpěvákem Richardem Chrobokem, své nové album (o okolnostech jeho opožděného vydání a dalších na tomto místě neuveřejněných záležitostech se dočtete v samostatném rozhovoru na jiném místě těchto webových stránek). Za tři roky od doby vzniku materiálu výše jmenovaného alba postoupila tahle skvadra se šturmem mílovým krokem vpřed na své vývojové pouti, aby v podobě své "dvojky" vypustila do oběhu podmanivě doléhající kolekci devíti písní, pestře a nadmíru pocitově vyznívajících kompozic, jež spolu tvoří bytelně soudržný celek i přesto, že každá dýchá jinou atmosférou. Atmosférou doby -- vývojové etapy lidstva, kterou se ta která skladba zaobírá, až poté celek dospívá k předpokládanému úplnému konci všeho bytí. Zatímco před časem bylo možné kapelu směle přiřadit k zástupu jejích žánrových souputníků, kteří si osvojili doom metal, nyní však tato přinesla do už určité malátné neurčitosti onoho stylu temperamentní a kontrastně barvité prvky a postupy nevyhraněné a neklišovité orientace, přičemž onu novou rozkošatělou muziku nelze jednoznačně převést na společného jmenovatele. Nakukuje totiž přes ploty řadě všelijak žánrově žijících sousedů. Doom metalová vláčnost veskrze přetrvala, přidaly se prvky folku, ponejvíce jaksi středověkého (příkladem za všechny jeví se být orchestrální poloakustická píseň s lakonickým pojmenováním Korbel), určité linie spějí v mých rozlišovacích schopnostech ke gotickému nadechnutí. Avšak zejména v pasážích vícehlasých vokálů, ale i v jiných, nepostrádá převážná část aranžmá sofistikovanost klasické hudby, načež můžeme tuhle květnatou muziku směle a stoicky nazývat též symfonickým metalem (jde sice o takříkajíc profláknutý nicméně však o stále výstižný termín). Již zmiňovaná pestrost spočívá mimo jiného taktéž ve využívání několika pěveckýc h poloh a hlasů, od growlingu, přes přirozený zpěv, až po zpěv bassový a sopránový, nebo v mluveném vypravěčově slovu. Na rozmanitosti zastoupenému materiálu dále dodává použití netradičních nástrojů jako je flétna (písně Korbel a Spiritual) nebo bonga (závěrečná orchestrálka Voices), přidělení důležité role klávesám, hojné užití ať už šesti nebo dvanáctistrunných akustických kytar, či v neposlední řadě zakomponování řady nečekaných prvků, jako je příkladně evokace flamenca (kompozice Sown). Za několikeré shlédnutí stojí i bonus v podobě sugestivně pojatých pohyblivých obrázků k úvodní písni Lost, určených pro posluchačův CD-Rom. Ale to vám povídám, když to všechno shrnu, vychází mi z toho, že tihle kumštýři se prosazují především jako melodikové volící vždy zřetelný tvar a linii, zdůrazněnou výraznou výraznou rytmizací, přičemž jejich novému opusu vévodí do krajnosti rozvinutá technika příznačných motivů, nekonečné melodie, rozvinuté harmonické prostředky, jaksi zvláštně řešený vztah hudby a slova, charakteristická instrumentace a nejvíce ponovu pak symfonická mohutnost orchestrální složky. Co naplat, nynější tvář LOVE HISTORY je zářným a vytříbeným příkladem osvědčených slov, že věci se musí změnit, aby zůstaly vlastně stejné.


zpět
Recenze přečtena: 1669x         Autor: Vratislav Šantroch