Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16425 x
CALES
22.10.2006 | 13902 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13425 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13330 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13317 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34327 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14360 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14209 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14196 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13905 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17480 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17444 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15725 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14662 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
LUNATIC GODS
The Wilderness
(Shindy Productions)



      Pokud jde o vlastní plnometrážní počiny, dopřáli si kytarista a komponista Hirax, baskytarista Richard, bubeník Psycho a zpěváci Horar a Emil (v současnosti k jmenovaným patří ještě kytarista Luboslav, avšak ten přibyl v loňském březnu, tedy čtvrt roku po nahrání nového alba), tedy slovenská skvadra LUNATIC GODS, v podstatě více jak tříletou pauzu, kterou po prvních dvou albech vyplnil toliko miniopus Cuckoo (1999). Martinští byli kdysi tím spolkem, který se postaral o vzedmutou vlnu všeobecného zájmu o z východu doléhající death metal (jejich sedm let starý debut Inhuman And Insensible vyšel totiž v Itálii), avšak navléci je výhradně do tohoto stylového kabátu, asi by jim brzy ruply všechny švy a ulétaly všechny knoflíky. Hiraxova tlupa na svém novém výtvoru bezbariérově kombinuje, mixuje, vrství, kupí, rytmicky bez ustání mění, využívá netradiční nástroje jako didgeridoo, drumbla (hostující Natanael) či sitar (Jirko Dohnal), a takto probarvuje a zpestřuje. Skvěle využívá zvukových možností studia Exponent a vlastních producentských schopností a ... činí zkrátka svou tvorbu výrazně expresivní. Příkladně úvodní kompozice Curse je prokládána atmosférickými pasážemi a melodickými kytarovými sóly, Tormenting World má mohutnou podporu v klávesách obstaraných hostující Lucy a akustická kytara zde evokuje flamenco, načež zazní také v Mystic Way nebo v Battlefield Of Life, v níž se zaskví i klavír, či v poutavé a středověkem (tuto atmosféru lze vystopovat taktéž na jiných místech) dýchající instrumentálce Dance Of Salome. Kus Fallen Beauty zaujme mimo jiné melodickým zpěvem, jež je v obdivuhodném kontrastu k vokálu vyšponovanému či growlingu, do Doomsday je vtipně varanžováno intro v podání symfonického tělesa, a tak bych mohl pokračovat a přebírat se nepřeberným množstvím zde zastoupených detailů, pitoreskností a jiných fines. Formace se s neskonalým espritem jí neodmyslitelně přináležející oddává fiškuntálskému experimentování a stává se tak výsostně nadžánro vou, u níž nevíte minuty, ba ani okamžiku, co od ní můžete očekávat. Kapela dokázala sloučit množství různorodých prvků v poměrně svébytný styl, nesoucí i silný náboj emocionální, přičemž z ní vyzařuje smysl pro dramatickou akci. Ta překypuje plností i ve druhé části díla, podle níž je toto pojmenováno (první část nese název Circles Of Blindness a zahrnuje prvních osm kompozic), která na ploše závěrečných tří skladeb rozehrává party výše citovaných netradičních nástrojů, aby naslouchajícího dějově jakoby vtáhla do atmosféry dalekého Orientu. Je vskutku přetěžké, si v tomto kompletu nevybrat. LUNATIC GODS na poli extrémního metalu nonšalantně gravírují a mně už zase nezbývá, než závěrem konstatovat jedno. Když se snoubí kompoziční a aranžérský um a virtuozita s noblesou, je vrácený sukces prakticky zaručen. Avšak když se k tomu přidá chytrost a vyspělost, nastává málo vídaná exploze. Ve slovenském Martině už nastala. Pociťte tu tlakovou vlnu.


zpět
Recenze přečtena: 1734x         Autor: Vratislav Šantroch