Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16424 x
CALES
22.10.2006 | 13902 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13424 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13329 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13316 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34327 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14359 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14208 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14194 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13903 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17479 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17444 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15724 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14661 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
MEMENTO MORI
Songs For The Apocalypse Vol. IV
(Black Mark Productions 97)



     Kdysi rozpoznávací znak švédské kohorty Candlemass (tato rovněž vydala své novinkové album), pěvec Messiah Marcolin, se navrátil k pánům kytaristům Mikeovi Weadovi a Nikkeymu Argentovi a k basistovi Martymu Marteenovi (bubeník Tom Björn je novým členem, který vystřídal Billyho St. Johna)!!! Stalo se tak po vavříny neověnčené kariéře jeho vlastního souboru Collossus, kdy jej v MEMENTO MORI nahrazoval Kristian Andrén. To proto, aby všichni společnými silami (Messiah se významnou měrou podílel rovněž skladatelsky) stvořili v pořadí čtvrtý opus své družiny v charakteristickém stylu progresivního doommetalu. Stylu stavícího na základech, tvořených odsekávanými kytarovými riffy. Tyto mimoděk mohou soubor vcelku lehce přiřadit i k thrashmetalově naladěným pardům, či k další výtečné, společné družině Weada, Marteena a St. Johna, známé pod názvem Hexenhaus. Stylové ztvárnění pětice ovšem rovněž tak, po fištrónsku, počítá se sugestivním pěveckým projevem. Marcolin jako pěvec pracuje v zájmu celku jako pátý, víceméně kardinální hudební nástroj, čímž muzice dodává na pestré a kontrastující barevnosti a tím na obšírnější poutavosti. Koláž zpěvné zádumčivosti, rozvleklých temp, břitkých kytar, šturmující bodré a hřímající rytmiky a navzdory všemu umíněné a svrchované stylotvornosti. Takové bylo, je a zřejmě i zůstane přitažlivé podobenství oněch briskně hromových Švédů. Za zmínku stojí také roztodivné, nikoliv však zavrženíhodné přepracování kompozice "Animal Magnetism", pocházející původně ze stejnojmenného díla německých melodiků Scorpions. Prostě a stručně řečeno, máme co dočinění s dobrým standartním (standartně dobrým?), mantinely klasiky daného žánru nepřesahujícím albem. Ostatně tam, kde se mihne Marcolinova persona, jeví se být prací vskutku Sysifovou vyhledávat vyložené zápory.


zpět
Recenze přečtena: 1842x         Autor: Vratislav Šantroch