Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16424 x
CALES
22.10.2006 | 13902 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13424 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13329 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13316 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34327 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14359 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14209 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14194 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13903 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17479 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17444 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15724 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14661 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
NARNIA
Desert Land
Nuclear Blast Records/M.A. (B. Records)



      Švédská pětice NARNIA vyráží na svou v pořadí třetí dobyvatelskou výpravu a po podrobném nastudování strategie onoho výpadu zůstala otázka, zda si kromě Německa a Japonska dokáže podrobit ještě jiné země. Přetrvávají ve mně v tomto smyslu čím dál tím silnější pochybnosti, neboť takových epigonů zná rockový svět přehršli. Ačkoli i malý nezdar bývá v leckterých případech matkou úspěchu. Družina se uvádí stylem, jehož název bych, mám-li škatulkovat, poskládal ze čtyř slov -- symfonický neoklasický hard rock, přičemž nejpatrnější je tu možná až přespřílišné vzývání idolů Rainbow (to byl zřejmý důvod, proč si kvinteto před časem vybral sám Ronnie James Dio pro společné koncertní vystupování) a v neposlední řadě, ponejvíce v pidlikajících střelhbitých sólech, pak Yngwieho Malmsteena. Ale to ani zdaleka není celý výčet zastoupených prototypů, za zářný příklad jinam orientované eklektické práce nechť poslouží třeba takové The Witch And The Lion a Walking The Wire, jež ani náhodou nezapřou takové finské Stratovarius. V dané muzice hraje dominantní úlohu sladká melodičnost, aranžérská uhlazenost, čistý avšak nikterak výrazný zpěv, strohý, chladný, střízlivý ráz, způsob a forma projevu, celkové pojetí přechází od minimální dramatičnosti k pojetí lyrickému, načež je tady uplatňována strofická forma s obměňovanou melodií a s charakteristickými nepůvodními figuracemi. Takto se jako nejdramatičtější paradoxně jeví orchestrální kousky The Light At The End Of The Tunnel, v té nejvíce vynikají neodmyslitelné a zvukem jaksi zvonivé klávesové nástroje, a Místy Morning. Jinak bych si však z celku bezostyšně vyzdvihnout skutečně silnou kompozici netroufl. Zkrátka tu k velké škodě věci absentuje. Postrádám také vlastní ksicht, tvář soboru jako by byla po plastické operaci, a ubral bych na plané vnějškové virtuozitě. Na padesátiminutovou stopáž (na hodinovou jí doplňuje tristních deset minut ticha) se toho na desce věru moc něděje, tudíž já řku: z písku Pouštní země nakrásně py ramidu nepostavíš a neživou vodou kamenného lva neoživíš


zpět
Recenze přečtena: 1783x         Autor: Vratislav Šantroch