Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16432 x
CALES
22.10.2006 | 13912 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13436 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13338 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13331 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34342 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14372 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14224 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14209 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13918 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17489 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17455 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15741 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14677 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
WELTENBRAND
In Gottes Oder Des Teufels Namen
(M.O.S. Records/M.A.B. Records)



      Lichtenštejnský a takto jaksi exoticky vyhlížející ansámbl WELTENBRAND, ač v jeho případě můžeme sáhodlouze diskutovat, zda řádky o něm mají vůbec co pohledávat na stránkách rockového čtiva, je s každým svým albem nesporně sešlostí pozoruhodnou. A tento náhled dotvrzuje příležitostný ansámbl, soustředěný vůkol jeho principála, výhradního skladatele a hráče na klasické instrumenty Olivera Falka, též na svém čtvrtém opusu, specialitě, zaobírající se v názvu otázkou, zda ve jménu boha nebo ve jménu ďábla. Dominantní úlohu na něm převzal ať už sólový mužský (Ritchie Wenaweser), sólový, až éterický ženský (Simone Steiner) zpěv, kombinace obého (ta je obzvláště snivou kontemplací), či zpěv sborový přecházející třebas až do mohutného chóru. Hned od prvních zpívaných taktů je jasné, že pěveckým aranžmá byla věnována zvláštní péče, že na ně byla koncentrována většina sil. Je povšechně nasnadě proč asi, když textovou ideou díla jsou mystické příběhy, jak se v lichtenštejnském knížectví předávají z generace na generaci Vcelku směle se dá říct, že zde zastoupený materiál navazuje na ten, jež byl soustředěn na předcházejícím počinu Der Untergang von Trisona, pyšní se, jak už bylo vyřčeno, též znamenitě odvedenou pěveckou prací a temnými a romantickými party. Použité hudební nástroje jsou výhradně klasického zastoupení, v úvodní kompozici The Sunken Bath zazní cemballo, leckde probleskne piano, varhany, nebo housle (Daniela Nipp), ovšem nenechte se zmýlit, neboť pro dojem, že slyšíte skutečné filharmonické těleso se zvukem klávesových nástrojů v pozadí, využil soubor moderní technické možnosti, a to vše popsané je tedy výsledkem práce se samplery. Jen ten rytmický doprovod tympánů je v celém tom symfonickém obrazu skutečný (Jürgen Büchel). Přítomná forma díla vykazuje soustředěnost tématické práce, rozlévá se do olbřímích ploch, v nichž je určujícím prvkem klenutá melodie, a demonstruje tu skutečnost, že Oliver Falk je typem jemného a citového romantického umělce, jenž svou rozsochatou tvorbu dokáže podpořit orchestrální bombastičností a nebojí se zaobalit ji do gotického patosu. Bonusová nahrávka, kterou je přepracovaná verze skladby The Fiddler z repertoáru další lichtenštejnské skvadry Spiritual Cramp, pochází z již zmíněného předchozího opusu Falkovy sešlosti a je dokladem, že tehdy šlo o něco odlišného na bázi elektro gotického rocku. Jako celek je kolekce vyrýsována na poměrně rozvětveném symfonickém území, při jehož tvoření kráčeli WELTENBRAND v kontextu své dosavadní tvorby cestou rozšíření vlastního instrumentáře a výrazových prostředků a cestou rozsáhlých prokomponovaných skladeb. Cestou ryzí neoklasické temnoty.


zpět
Recenze přečtena: 3950x         Autor: Vratislav Šantroch