Whiplash ... Recenze ... Z archivu
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16426 x
CALES
22.10.2006 | 13903 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13426 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13331 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13319 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34329 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14362 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14213 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14197 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13906 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17481 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17446 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15728 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14665 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
FLOTSAM AND JETSAM
High
Metal Blade Rec./SPV



     Kdopak se dnes ještě upomene na fakt, že arizonští FLOTSAM AND JETSAM dali v 87. roce Metallice basistu Jasona Newsteda a že tento úplně sám napsal pro FAJ materiál jejich debutu Doomsday For the Deceiver (86.)? Nicméně návrat právě ke zmíněnému dílu a ke svým ryze thrashmetalovým kořenům vůbec slibovala tato garda před emisí svého šestého počinu. Skutečnost stojí však někde uprostřed, neboť svůj slib splnil kvintet zpoloviny a z té druhé poloviny navázal na vývojovou cestu naznačenou předchozím postmodernistickým dílem Drift (95). Výstavba kompozic je stále opřena o kombinaci melodičnosti jednak s bezuzdně bezcitným vokálem Erica A.K., jednak s tvrdými riffy plamenných kytar a s přímočarou a spíše přesnou a razantní než jakkoliv vynalézavou rytmikou. Opus v sobě skrývá znamenitou produkci z nemalého kreditu se těšícího Billa Metoyera (Sacred Reich, Slayer, D.R.I.), nesoucí nemalý podíl na pořádné dávce síly a intenzity ve zde přítomném materiálu. Skrývá ale také remake Fork Boy z dílny Lard Al Jourgensena a Paula Barkera (jinak Ministry) a Jello Biafry (dříve Dead Kennedys). Několik překvapivých momentů (akustické intro v úvodní Final Step, až jazzrocková intermezza v Lucky Day, či připodobnění Metalliky v jejích raných a nejsilnějších dobách, v kompozici Toast) už pouze umocňují celkově dobré pocity z poslechu a následného zažití alba.


zpět
Recenze přečtena: 1691x         Autor: Vratislav Šantroch