Whiplash ... Rozhovory ... Rozhovory
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16430 x
CALES
22.10.2006 | 13908 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13431 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13336 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13325 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34334 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14366 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14218 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14204 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13911 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17482 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17450 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15732 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14672 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 236
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
MINORITY SOUND
Nový projekt členů Poppy Seed Grinder a Rites of Undeath (ex Return to Innocence)



Snažíme se navázat na odkaz kapel jako Pain či Fear Factory. V lepším případě doufáme, že se nám onen odkaz podaří prohloubit a natvrdo zakořenit ve vašich myslích!
Máme rádi elektroniku ve spojení s řezavýma kytarama, máme rádi samplery, synťáky, líbí se nám ladná zvuková křivka a spektrální analýza je náš fetiš! Skrze zvuk se snažíme pochopit nekonečný lidský kolotoč a čím hlouběji se do něj ponořujeme, tím více objevujeme směšnou pravidelnost lidského bytí. Řekni černá, my řekneme bílá. Řekni plus, my řekneme mínus. Směj se nám! My se ti smějeme už dlouho! Jdeme se všemi proti všem, ale nejsme pro každého. Jsi z toho moudrý? ANO!? Pak vítej v množině menšinového zvuku!

Sestava:
• Ota - baskytara, kytara, samply
• Gulesh - kytara, vokály
• Šimon - bicí
• Petr - baskytara

Tak tohle o sobě řekla kapela Minority Sound a co si dál myslí si můžete přečíst níže …

W. Jste docela mladé seskupení, dalo by se říct že jste zatím v plenkách :-). na kdy se tedy datuje váš zrod a co vás k tomu vedlo?

Aleš: Co si pamatuju, tak první zkoušky Minority Sound byly někdy v roce 2007, když jsem přišel za prací do Prahy. Tehdy jsme zkoušeli v garáži u bývalého bubeníka Davida. Hráli jsme ve 3, i když navenek jsme se prezentovali jako 2členný projekt. K založení nás vedla samozřejmě záliba v kapelách s elektronickými prvky. Později došlo k několika personálním změnám, až se sestava ustálila na té současné a z projektu se stala regulérní kapela.

w. Někteří z vás již mají zkušenost z jiných kapel, prozraďte tak trochu vaši muzikantskou minulost...

Aleš: Já působil asi 9 let v Mladoboleslavské kapele Return to Innocence. Z té jsem byl odejit a v podstatě jsem si prohodil místo s Dharmem, kterého jsem asi na rok nahradil v Rites of Undeath. Vedle RTI jsem ještě chvíli působil v Painless a nějaký čas jsem hrál na kytaru v dnes již jednočlenném projektu Sin.Tex, který mohu jedině doporučit.
Ota: Já už jsem toho vymetl docela hodně. Metalový začátky mám v již zmiňovaných Rites of Undeath (kde jsme se ale s Guleshem nepotkali), pak technodeath Apocryphal Death, donedávna i death-grindový (teď již opět kvartet) Poppy Seed Grinder. Ty vedlejší jamy ani nepočítám.
Petr: Já jsem začínal v rockových Earl Gray, pak jsem přičichl k „technickému“ deathu s Derivated, zároveň jsem ozkoušel i pop-rock v The Nutz a pak už přišla nabídka z Minority Sound. Plus taky pár bezejmenných „projektů“.
Šimon: Moje oficiálně první kapela nesla název Vyvrhel , pro nabrání zkušeností do začátku to bylo jako dělaný, poté sem odehrál pár záskoků a nakonec nastoupil současně do Die Onion, kde jsem působil asi rok, a Minority Sound. Souběžně s Minority působím v jazz-funkové kapele Sax&Rhythm.


w. Loni na podzim vám vyšlo debutové album Analysis, které vyšlo u Metalgate, jak k této spolupráci došlo?

Ota: Vlastně to začalo na pár koncertech co Metalgate pořádal. Pak jsme si řekli, že by bylo dobré pokračovat, slovo dalo slovo a deska má vydavatele.

w. Sice uběhlo od té doby teprve půl roku, ale můžete zhodnotit výhody této spolupráce?

Ota: Určitě je s Metalgate nejlepší komunikace, což se o spoustě jiných vydavatelů říct nedá. Snaží se a dělají vše profesionálně a se spoustou věcí nám vycházejí vstříc. Myslím, že tady není co řešit.

w.Obal desky je velmi povedený, čí je to práce?

Aleš: S původním nástřelem obalu přišel přes myspace jeden týpek z Chorvatska. Sám od sebe nám udělal návrh na obal a pravda je, že jeho návrh byla trefa do černého. Tento návrh už pak trochu předělal a dotáhl do konce Karel z kapely Gorgonea Prima. Karel má grafiku v malíku a má podle mě výborný „industriální“ cítění. Taky si myslím, že je obal velmi povedený.

w. Cd obsahuje 9 skladeb, můžete nám představit jednotlivé songy trochu blíže?

Ota: Fůůů...Tak to ani nevím jak udělat. Po tý době co jsem na to strávil. Tohohle už mám trochu plný kecky sorry :-D
Petr: Cyberkitty je pecka na rozjezd, která má posluchače praštit mezi oči. Emergency Truth je klidnější, postavená hlavně na rytmice. Analyzing the Forbidden je hodně „taneční“, ale textově je vážnější, protože se zabývá problematikou diktátorství. Matter Alive je vysloveně pařící sladba založená na kontrastu mezi jednotlivými částmi. Paradox je asi nejsvižnější skladba na albu, která lidi na živo hodně baví. Unreality je přímočará pecka s pomalejší,melodičtější střední pasáží, zatímco Save Your Words je členitější se změnami tempa a nářezovým refrénem. Primary Slave… je instrumentálka, u které si my i lidi můžeme zatancovat naše „evil disco“ no a konečně Never Enough je střednětempá, valivá záležitost s dominantními samply a Alešovým zpěvem.


w. Svoji tvorbu prezentujete jako elektrometal, je to to pravé přirovnání pro vás a čím se vyznačuje?

Ota: Rozhodně je to nejtrefnější označení. Pro mě to znamená hlavně to udělat jednoduché backlightové riffy a na i ně i pod ně nasázet několik kilo samplovaných zvuků a syntetizátorů. Dohromady to pak vytváří nemrznoucí směs, ve které si pozorný posluchač při každém poslechu najde něco nového. Není to tedy nic pro zaryté milovníky kytarových onanií, ale spíš pro vnímavé jedince, které baví v hudbě objevovat jednotlivé vrstvy.

w. Kde jste cd nahrávali a pomáhal vám někdo? myslím hosté nebo producent?

Aleš: Nahrávání probíhalo na několika místech. Bicí jsme nahrávali ve studiu Šopa pod vedením Staňi Valáška. Staňa má zvukařinu opravdu zmáklou a tak není divu, že přemýšlíme, že nástupce Analysis budeme nahrávat opět v Šopě. Zbytek nástrojů se nahrával doma a vokály ve zkušebně. O masteringu řekne asi více Ota.
Ota: Jo to CD je hodně samodomo. Staňa je člověk k nezaplacení a určitě se u něj zase objevíme, ale Analysis je vlastně moje produkční práce. Příště už to ale přenechám profesionálům. Člověk je na sebe zbytečně navztekanej, když se něco nezadaří a přitom ví, že to mohlo být jinak. S masteringem to bylo složitější, tam jsme hledali dlouho po celém světě až jsme nakonec zůstali u jednoho mého kolegy z práce, kde se nám výsledek líbil skutečně nejvíc.


w. Jste i po půl roce s výsledkem spokojeni a nebo se najde něco co by jste třeba udělali jinak?

Ota: Spoustu věcí jinak. Třeba nespoléhat se na střihy a digitální šumítka...Ale raději si to necháme na další CD.

w. Kdo a kde čerpáte inspiraci k muzice a textům?

Ota: Inspiraci k hudbě ve všem možném. Ve světě a v jiné hudbě. Někdy se člověk vzbudí uprostřed noci a má v hlavě super melodii, takže pravděpodobně i ze snů. Kdo ví :) Inspiraci k textům bereme hlavně z lidí. Z jejich životů, počínání, rozervanosti a absurdních myšlenek i rozhodnutí.

w.Dělíte si role skladatelů a textařů a nebo to děláte všichni dohromady?

Aleš: Co se hudby týče, tak hlavním mozkem je jednoznačně Ota. Ten skládá v podstatě všechny skladby. Hotové skladby nám pak pošle a na zkouškách se na nich pracuje. Každý si pak přidá co chce a jak to cítí, ale 99% hudby má na svědomí Ota. O texty se tak nějak dělíme. Občas někdo napíše celý text nebo přijde s nástřelem, udělá se session s pivem a zelenou nebo Jagermeisterem a texty se dopíší. Na Analysis jsme psali texty Ota a já, na nových textech se podílí už i Petr.

w.Dá se říct že máte mezi kapelama své vzory nebo existují nějaké které vás ovlivňují či inspirují?

Aleš: Jednoznačně Pain – Rebirth, ale i jiné…
Ota: Poslední dobou to je hlavně Hans Zimmer
Petr: Já mám vzorů a inspirací spoustu, ale víc než kapely mě ovlivňují spíš jednotlivci (baskytaristé).
Šimon: Pro tvorbu do Minority sound jsou mi hlavní inspirací Fear Factory, jinak je to nespočet kapel i samostatných hráčů.


w.A existuje nějaká se kterou by jste si rádi zahráli na jednom podiu?

Aleš: Tak třeba Pain?:-)…
Ota: Herrschaft, Fear Factory se nám už splnili (:-D) a Pain...No proč ne :)
Petr: Jej, těch je, namátkou třeba Textures, Static-X a The Faceless.


w.Sledujete i tuzemskou scénu? můžete o sobě říct že jste znalí dění na naší hudební scéně?

Aleš: Tak určitě. Už jen díky koncertování člověk pozná spoustu nových kapel a spoustu super lidí. Určitě se na naší scéně najdou hodně dobré kapely. Nová deska F.O.B. je třeba hodně povedená.
Ota: Jsou tu dobrý kapely i mraky průměru a podprůměru. Problém je, že ty dobrý kapely si o sobě myslej až moc a vznikají tu žabomyší války, který jsou v porovnání ČR vs zbytek světa k smíchu. Nebo k pláči. Nehodící se škrtněte.
Petr: Přesně, je tu mraky dobrých kapel, problém je trochu s návštěvností koncertů,ale to je obehraná písnička. Musím se tady připojit k Alešovi, noví F.O.B. jsou hodně dobrý.


w. Zajdete i na koncerty jiných kapel nebo jste výlučně kapela co zná jen to s kým hraje?

Aleš: Občas na nějaký koncert zajdu, ale musím přiznat, že ty, na kterých hraju, tak převažují.
Ota: Já koncerty rád všechny. Nedávní Voivod byli prostě úžasní.
Petr: Já chodím na koncerty rád a často a mám rád hodně stylů, a to jak v metalu, tak mimo.
Šimon: Chodit na koncerty z časových důvodů moc nestíhám, ale na své oblíbené kapely si vždy nějak čas udělám.


w.Jistě bedlivě sledujete všechny recenze na vaše cd , tak co jste se hezkého o vašem výtvoru dozvěděli?

Aleš: Tak třeba jsme se dozvěděli, že album je dusavé…Jinak jsou recenze vesměs dobré. Důležitější je, že se album začíná pomalu dostávat do zahraničí. Je pár recenzí z USA, Polska, brzy by měla být z Francie…
Ota: Upřímně mě daleko víc potěší ohlas od lidí, kteří si to poslechnou, protože chtějí, ne protože musí, což je dneska případ asi většiny recenzentů. Už jsme se z článků dozvěděli spoustu zajímavostí. Něco bylo konstruktivní a něco zase úplně zcestné (a to jak negativa tak pozitiva).


w. A fanouškovské ohlasy?

Aleš: Myslím, že lidem se to líbí…no a o to jde především…
Ota: Jojo. Fanoušci se ozývají z ČR i z celého světa. Ti, kterým se to líbí, je skutečně dost, takže v tomhle ohledu jsme spokojeni. Dokonce se Analýza i dobře prodává.


w.Vaše deska byla oceněna jako třetí nejlepší debut roku v anketě Břitva za loňský rok a 20.místo v albu roku. co pro vás toto ocenění znamená?

Aleš: Tak myslím, že pro kapelu se tím zásadně nic nezmění, možná je to dobré jako určitý druh reklamy. A určitě je to příjemné. Ale neděláme to kvůli žebříčkům, děláme to, protože nás to baví a aby se to líbilo lidem a chodili na koncerty.

w. Váš názor na tuto anketu je jaký? máte k ní pozitivní přístup a myslíte si že má nějaký smysl, že je fajn že existuje?

Ota: No ono je hlavně důležité si uvědomit, že muzika není soutěž a spousta lidí právě Břitvu takhle bere. Mně osobně tohle bilancování moc nesedí, protože prakticky nikdy nemůže být objektivní. Navíc Břitvu sleduji už nějaký ten pátek a upřímně mi to nepřijde jako anketa o hudbě, ale spíš o popularitě. Ale to vem čert. Na druhou stranu je mi úplně jasný, že za tím jsou tuny práce a lidi, kteří se na tom podílí, to dělají čistě z vášně a to je v pořádku.

w.Léto už klepe na dveře a s ním open air festy , takže kde vás vaši fanoušci můžou vidět na živo?

Aleš: Jo, festivaly už se blíží. Nejprve nás můžou fanoušci vidět na Czech Death Festu, na který se fakt těším, protože jsem slyšel, že areál festivalu je výborný a věřím tomu, že kluci z Tortharry společně s MetalGate udělají super fest. Další bude Apocalyptic Form of Death v Trhových Svinech. Tento festival řadím už několik let mezi ty nejlepší v ČR a jsem rád, že právě na AFODu si Minority Sound odbyli před 2 lety svou premiéru. Po dvou letech se tedy vracíme „na místo činu“ s vydaným albem a stabilní sestavě. V červenci nás pak čeká Týnecký Mazec, pořádaný kluky z Elysium a pak Konopišťský Evergreen. V září pak plánujeme menší tour po Slovensku a Polsku.

w. Jistě máte spoustu zážitků z koncertů, ale jak vzpomínáte na loňské vystoupení na mega festivalu Brutal Assault?

Aleš: Vzpomínáme samozřejmě rádi. Zrovna loňský Brutal Assault byl co se kapel týče asi nejsilnější ročník a proto bylo super, že jsme se (a to nikdo z nás neví jak) dostali do nominace na hlasování. Nakonec to vyšlo a Shindy nám jako vítězům nabídl místo na main stage, místo středeční pre-show. I když jsme hráli ve čtvrtek ve 2 odpoledne, tak pod podiem bylo několik tisíc lidí a bylo to super. Organizace na podiu byla výborná, takže jsme se během půl hodiny stihli v klidu nazvučit a připravit. Nebylo to tedy nic hektického, všechno v pohodě a koncert jsme si maximálně užili. Navíc jsme se v backstagi potkali se spoustou super lidí ze super kapel… Já hrál na BA asi po čtvrté, ale nikdy jsem si to tak neužil jako loni.

w.Připravujete si nějak koncertní show (nečekám nějaké ohňostroje, spartakiádu, ale třeba oblečky, nebo různé doplňky plachty, netradiční mikrofon...)a nebo chytnete nástroje a jdete na to?

Aleš: Můj názor je ten, že i když na koncertě je nejdůležitější hudba, kapela má na podiu nějak vypadat. Je škoda, když slyšíš hrát výbornou kapelu a pak se podíváš na podium a tam stojí jak sloupy týpci v opraným tričku Metallica. Podívej se třeba na DVD Opeth – Lamentations. Celá kapela tam hraje v černých košilích, a ladí jim to jak hudebně tak po stránce image. Ta podtrhuje výborný muzikantský výkony a DVD tak působí fakt precizně. My jsme se taky trochu sladili. Díky lidem z Red Raven, kteří nám k tomu poskytli prostředky a díky naší kamarádce Sadiie, která působí jako náš odborný poradce ve věcech designu a image :)

W. Osobně vždy čekám od live kapely víc než jen hudbu z cd, jak je to u vás?

Aleš: No jasně, proto přece lidi na koncerty chodí, aby si kromě hudby odnesli i vizuální zážitky. To by si jinak mohli pustit doma CD, otevřít si lahváče a čumět do blba. My se vždycky snažíme odevzdat maximální výkon a je jedno, jestli hrajeme pro 30 nebo pro 5 000 lidí. Myslím, že můžu říct, že naše současná sestava už je natolik sehraná, že na podiu působí jistě a energicky. Takže hrajeme, paříme, máme z toho radost a rozdáváme radost…
Petr: Já si myslím, že na koncertě je hlavní energie. Lidi nepřišli na přehrávku CD, ale bavit se, zablbnout si a proto se snažíme aby z naší strany byl ten koncert co nejvíc dynamický, i když třeba s chybami.


w. Jak se říká sto lidí sto chutí, jste vždy a ve všem za jedno, k sobě tolerantní nebo se občas objeví i rozbroje kdy se přesvědčujete, ukecáváte? a nebo je u vás nebo musí být tzv, lídr který všechno určuje?

Aleš: Jak už bylo řečeno, mozkem Minority Sound je Ota, takže se dá říct, že on má hlavní slovo. Ale pravda je, že nemáme problém se na čemkoliv shodnout… I když jsme v kapele 4 a každý může mít svůj názor, ostatní to respektují a vždycky se nějak dohodnem….

w. Prerezentace vaší desky je v plném proudu takže nalákej fanoušky k její koupi a k návštěvě vašeho koncertu...

Ota: Prostě se stavte a uvidíte jak s váma naživo zatočíme! :)
Petr: Do CD i do koncertů dáváme všechno, kdo nevěří, ať tam běží.


w.Díky za pokec a poslední slovo od Minority Sound pro Whiplash je na vás.....

Aleš: Přestaňte sedět doma a začněte chodit na koncerty!!!...
Petr: Podporujte své oblíbené české kapely- a ne jen tím,že si ji přidáte na bandzonu a z netu stáhnete desku… Když to dělat nebudete, fajn, ale pak si nestěžujte, že v čechách není žádná „velká“ metalová kapela.


zpět
Rozhovor přečten: 3446x         Autor: Martina Kurtinová